Situasi pandemik Covid-19 membataskan ibu bapa membawa anak-anak keluar bercuti atau berjalan-jalan seperti dahulu.

Namun, itu tidak bermakna anak-anak hanya terkurung sahaja di dalam rumah. Sebagai ibu bapa kena kreatif bagi memastikan anak-anak sentiasa gembira dan tidak tertekan kerana tidak boleh keluar bebas seperti sebelum ini.

Cara yang dikongsikan oleh pelakon dan usahawan Tya Ariffin ini cukup menarik dan kreatif. Apa tidaknya, dia dan suami telah menyiapkan khemah yang menjadi impian anak sulung mereka yang mahu tidur di dalam khemah.

Dalam perkongsian tersebut, Tya memuat naik gambar khemah yang siap digunakan oleh anak-anaknya yang terhias cantik dan selesa untuk digunakan anak-anak. Khemah tersebut dibina di halaman rumah mereka.

Memang menarik, bukan sahaja anak-anak suka bahkan orang dewasa pun teruja untuk mencuba. hebat betul idea isteri kesayangan Asyraf Khalid ini untuk mengambil hati sekali gus memenuhi impian anak sulung mereka, Arif.

Jom kita cuci mata, mana tahu nanti ibu-ibu dapat idea untuk buat sendiri di rumah bagi anak-anak.

Malam ini kita tidur di kemah ya ⛺️
sahut cabaran Arif untuk tidur, seru juga sebenarnya..

Jadi rencana malam ini, nonton kartun- bakar mashmallow- pizza dan makan popcorn 🍿 🥩😍

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tya Arifin (@tyaarifinnw)

Kreativiti Tya dalam menyiapkan khemah mendapat pujian ramai. Rata-rata mengatakan inilah antara cara ibu bapa untuk mengambil hati anak-anak yang kebosanan di rumah.

IKLAN

hanisnbilah Ni bukan khemahhhh😂😂😂😂😂😂😂 ni hotel ni!!! 😍😍😍😍

_aieyra_ Bestnyaa! Jgn lupa pasang ubat nyamuk. Hahah
rahmahz03 Waah enaknya Arif bs camping mlm ini…asyiiknyaa😁😍😍👍
mahxrahsukxman Waahhh … Camping dreams 🏕️🏕️
azty_djiwa10 Luas betol lah halaman rumah tya
siti.aminah_wahab Have fun! Menarik juga sekali sekala. Ala² camping gitu
ambika.reddy2 The best childhood memories
Sumber: tyaarifinnw

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

IKLAN

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web  https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya! Sebarang soalan boleh ajukan di nombor yang tertera di poster