Dah jadi lumrah anak-anak, pantang dimarah je rasa nak lari rumah! Jangan katakan anak-anak kita, kita sendiri pun pernah buat perangai yang sama kan? Hehe.

Baru-baru ini tular seorang budak lelaki bernama Muhammad Ian yang nekad mahu lari dari rumah gara-gara merajuk dengan atuknya.

Video yang berdurasi 18 saat itu jelas menunjukkan Ian menggalas beg yang berisi 4 helai baju berlari dan sempat menoleh ke belakang seolah memberitahu bahawa dia memang nekad dengan keputusannya nak lari dari rumah.

Muhammad Ian buat perangai tengahari buta. Merajuk dnegan tok ayah dia, tiba2 dia pack baju dia.. i asked him, ‘nak lari rumah!’

@quinazreen ian buat perangai kat kampung #fypシ ♬ Pamela – Vhong Navarro

Tidak patah balik, tetapi niatnya nak lari dari rumah terbatal apabila atuknya memujuk untuk pulang ke rumah. Aksinya pulang menaiki motor bersama atuknya juga dirakam dan riak wajahnya seakan malu sendiri dengan perbuatannya dan berpura-pura tidur di belakang atuknya.

@quinazreen Reply to @firdausyahaya1 ♬ original sound – quinnreen

Video yang dikongsikan oleh ibunya sendiri itu mendapat tontonan lebih 800 ribu di aplikasi Tiktok. Malah netizen juga ramai yang berkongsi pengalaman sendiri semasa kecil yang mempunyai niat yang sama tapi tidak kesampaian.

Agak-agaknya kalau atuk tak jemput tu, ke mana dia pergi ye? hehe

Sumber : Tiktok quinazreen

IKLAN

Elak dari perkena serangan jantung, jom ikuti perkongsian dari Dr Zubaidi ni!

Comel betul adik-adik BK buat Challange kumpul marshmellow!

IKLAN

Tayang bahagia di social media, realiti ke fantasi? Nak tahu, jom tengok!

Sertai Webinar Keibubapaan PERCUMA anjuran Pa&Ma secara virtual yang menjemput speaker- speaker hebat dalam bidang keibubapaan termasuk Prof Madya Dr Nik Salida, Ibu Rose, Dr Ahmad Rostam, Puan Maryam Jamadi, Puan Azlina Roszly dan Irma Hasmie. Daftar nama di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-sayang-anak-ketat-ketat/