Pelawak dan pelakon, Achey berkongsi khabar duka apabila dirinya disahkan positif Covid-19.

Memuatnaik beberapa keping gambar menunjukkan rekod pemeriksaaan kesihatannya sebagai bukti. Lebih mengejutkan, pada awal pemeriksaaan dikatakan menghidap demam denggi.

Menerusi kapsyennya, Achey telah membuatkan ujian RTK sebanyak 5 kali dengan keputusan negatif. Namun simptom demam melampau, membuatkan dia segera membuatkan ujian PCR dan disahkan positif Covid-19.

Ekoran itu, keputusan ujian saringan Covid-19 yang diterima hari ini sekali gus perlu menjalani proses kuarantin.

Pada masa yang sama meluahkan rasa syukur apabila isteri dan anak tidak dijangkiti wabak itu.

Achey juga berpesan kepada pihak yang menjumpainya dalam tempon itu untuk membuat pemeriksaan. Dia juga memohon maaf menyusahkan ramai pihak dengan situasi yang dialaminya itu.

Test 5 Kali RTK Negatif, Sekali Buat PCR Positif

Assalamualaikum ramai tanya, ramai mendoakan, tapi saya mmg tak larat 2hari lepas…harini semakin baik🤲… terima kasih dan maaf jika saya menyusahkan ramaiii orang… termasuk kerja2 yang dah di lock tarikhnya…

..suspect denggi..

Covid test:

5 kali test RTK (NEGATIVE)❌
..
Sekali PCR (POSITIF )✅
..
PCR sbb dah ada simptom demam melampau…Entah laa mcm2 sekarang… redha dan ikhtiar je… bismillah … tiara dan @anne_achey Alhamdulillah takda simptom dan negative…
🤲🤲🤲

P/s : kepada yang rasa2 ada jumpa dengan saya tu dah boleh check jugak yea… maaf saya susahkan semua orang

 

 

Netizen titip doa

Melihat beberapa keping gambar yang dikongsikan di akaun media sosial, para warganet  memberi komen dengan mendoakan agar segera sembuh. Ada juga berkongsi melalui situasi yang sama menggunakan ujian RTK.

 

Sumber: acheykintangkintung

Bacaan lanjut: 

Seakan Memberi Tahu Tidur Tak Cukup Setelah Bergelar Ibu, Neelofa Kongsi Kapsyen Ringkas, Tapi Ini Komen Netizen.

IKLAN

Nak Halau Monyet Masuk Kebun, Ular Sawa Nampak ‘Real’ Hanya Guna Tayar Terpakai, Netizen Kagum!

Nak Kos Murah Bila Nak Ubah Suai Rumah, Perunding Kewangan Ini Bagi Trik Mudah Kena Tahu, Baru Boleh Jimat!

Hanya Guna Baja Bancuh Sendiri, Pokok Limau Kasturi Berbuah Lebat Sepanjang Tahun!

*Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  atau join keluargagader club

MedicKeluarga: Dialisis, Peluang Kedua Pesakit Ginjal. Pakar Buah Pinggang Ni ada jawapannya.

MedicKeluarga: Obesiti dalam keluarga atasi cara selamat. 

IKLAN

MedicKeluarga: Berapa lamakah luka jahitan czer atau caesarean akan pulih? Bilakah masa sesuai untuk memulakan hubungan intim?

MedicKeluarga: Mandi malam ketika hamil. Ada pendapat kata nanti bengkak kaki. Pakar ini jelaskan lebih lanjut. 

MedicKeluarga: Betul ker ni, makan atau minum pati ikan haruan mampu sembuhkan luka operation dengan cepat? Pakar ini jelaskan lebih lanjut. 

Bintang Kecil:Pening kepala melihat telatah adik-adik BK kumpul marshmallow tapi kecoh satu kampung dibuatnya. Agaknya siapa yang menang cabaran kali ini? Mari kita saksikan.

Follow dan subscribe Youtube Channel @BintangKecilMy#BintangKecilMy #BintangKecil #KitakanJuara