Kita semua tentunya inginkan cantik luar dan dalam. Seterusnya hidup sihat. Selain bersenam dan menjaga pemakanan, kita boleh juga amalkan minum air barli.

Ikuti cara penyediaan ini dan ketahui khasiatnya.

IKUTI PERKONGSIAN INI.

RESIPI AIR BARLI

Korang tahu tak, air barli nim bukan sekadar minuman biasher biasher je tau. Tapi boleh cantikkan kulit kita plus kuruskan badan sekali. Ala, murah kot modal beli barli. Nak minum hari hari pun boleh.

Ok, jom tengok cara nak buat air barli (boleh guna sukatan sendiri)


AIR BARLI (cantikkan kulit + kuruskan badan)

1/2 cawan barli
7 gelas air
1 batang kayu manis Ceylon casadiab
Perahan air lemon
Madu asli (kalau nak manis)

Rebus barli + kayu manis ceylon dengan air selama 30-45 minit, sampai barli kembang. Pastu dah boleh tutup api. Sebelum minum nanti perahkan lemon sikit dengan masukkan madu sikit.

Baki air barli boleh simpan dalam peti ais tau. Boleh asingkan biji barli dengan air rebusan kalo tak nak barli tu kembang sangat.

IKLAN

Jangan lupa, sebelum nak minum panaskan dulu. Minum masa suam suam gitu.

Jom tengok khasiat air barli

IKLAN

1. Barli
kurangkan morning sickness
anjalkan kulit
sejukkan badan
banyakkan susu ibu
rendahkan kolestrol
melegakan sembelit
kuruskan badan
kencing manis
mencegah sakit jantung
arthritis
menguatkan gigi
kurangkan rambut gugur
anemia
batuk, sakit tekak, demam
mencegah kanser
mencegah batu karang
mencegah osteoporosis
masalah jerawat
mencegah kencing kotor
kencing kotor

2. Kayu manis ceylon
boost metabolisme badan
kurangkan kolestrol
Kurangkan selera makan
lambatkan proses masuk dalam perut, perut rasa kenyang lagi lama.
lancarkan period dan servis dalaman

3. Lemon
cuci kerak kerak lama dalam usus
bakar lemak degil
ada vit c, bagus untuk kulit
anti kanser
mengempiskan perut

4. Madu asli
tambahkan tenaga
antioxidant
mencegah kanser
pemanis semula jadi

Tak perlu modal besar nak kulit cantik dan jadi kurus ni tau. Minum jek air barli hari hari. Tahu tahu jek nanti jadi glowing mowing plus anjal tau. Hak paling best sangat lelemak pun segan nak berkumpul dalam badan.

Sumber: Suriana Nasir