Perkahwinan adalah perkongsian hidup dua jiwa antara lelaki dan wanita. Melengkapi hidup dab berkongsi kekurangan dan kelebihan masing-masing. Justeru, tidak salah andai saling membantu demi rumahtangga yang bahagia.

Demikian yang Ingin disampaikan oleh isteri kepada pelawak, Atu  menerusi perkongsian dilaman Instagramnya.

“Jika isteri itu masak, ia adalah ihsan dr isteri kepada suami… “beras suami beli, xkan suami kene belajar masak?”Alhamdulillah, sy dpt suami simple… klo x larat nk masak kita mkn luar…

“Tapi sy ni suka mencuba… kita cuba dan cuba Kdg2 ia mendatang kn income pula untuk sy… suami sy ni ibarat tikus makmal 🤣. Klo dia kata ok, baru sy berani open order.

“Terima kasih banyak2 ya encik suami, dah lah keluar modal, kne jadi tester pulak 🤣. Skrg ni anak pulak jd junior tukang test… oklah… habis satu loyang… makan, rasa nya sedap mungkin 😇.

Ujar Shafeeqa Johari lagi, dia tidak kisah untuk membantu suaminya menambahkan Sumber pendapatan keluarga mereka terutama apabila menjelang Ramadan.

“Suami isteri ni perlu saling melengkapi. Kesian suami. Kita nikah sbb cinta.. bukan sebab nk jadi kn dia mesin cetak duit. Kne kerja, kena beli, kene buat… mereka pon ada kudrat mereka… slalunya ramadhan atu x ambil job, sy lak kerja. Buat kek untuk raya… sy cover atu untuk dia tenang beribadah… tp ramadhan jelah… bulan lain dia wajib kerja 🤣🤣🤣🤣.

“Bukan menyokong atau membantah mne2 pihak… suami itu cinta kita… xkan nnt dia xde duit kita halau dia dr rumah yg dia sdiri byr kn? Xkan sampai nya hati….

Dalam masa Yang sama,dia turut menitipkan Rasa bangga dengan wanita yang bergelar isteri walaupun bekerja masih punya waktu untuk menyediakan hidangan buat keluarga.

“Saya kagum ngan isteri yg kerja mkn gaji… balik boleh masak lagi… sy duk umah jaga anak pon xmampu nk buat… percayalah, dah tua nnt anak2 mesti akn rindu masakan seorg ibu…. 🤍

IKLAN

Sumber: shafeeqa_johari


ARTIKEL MENARIK: “Allah Sangat Baik Dengan El, Allah Izinkan. Syukur Alhamdulillah.” Elfira Dedah Jantina Anak, Bakal Timang Bayi Perempuan!

ARTIKEL POPULAR: “Babah Cakap Rupa Ayyash Macam Ibu.” Kandungan 29 Minggu Terpaksa Czer Air Ketuban Kering, Ibu Ni Reda Anak ‘Pergi’

“Berjaya Mahramkan Musa. Dia Power.” Dah 3 Bulan Mizz Nina Masih Susukan Bayi Angkatnya, Pakar Laktasi Ni Kongsi Cerita!

IKLAN

BACA INI JUGA : ”Lawanya Adik. Anak Ramai, Badan Maintain Je.” Che Ta Kongsi Gambar Keluarga, Warganet Puji Nampak Sebaya Tak Makan Usia!


Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  dan join keluargagader club

 

Follow dan subscribe Youtube Channel @BintangKecilMy
#BintangKecilMy #BintangKecil #KitakanJuara