Tarikh 1 Januari yang lalu menjadi detik paling bahagia buat mereka apabila diijabkabulkan. Namun kegembiraan itu tidak lama, mereka hanya sempat bergelar suami isteri selama 18 hari sahaja.

Walaupun sudah tiga bulan masa berlalu, bukan mudah bagi seorang wanita untuk menerima takdir selepas suami tersayang meninggal dunia berikutan terlibat dalam sebuah kemalangan di Lebuhraya Utara Selatan di Alor Gajah, Melaka.

Dalam perkongsian terbaru, wanita tabah ini berkongsi situasi di mana dia perlu mengambil kad nikah tanpa ditemani oleh suami tersayang.

“Tiba-tiba mama kejut “Ebby siap-siap jom kita ambik kad nikah.”

Apa yang lebih memilukan apabila melihat riak wajah ibunya yang gagal menahan sebak selepas mengambil kad berkenaan.

Masa ini tangan getar, sedih sangat hati ini. Ambil kad nikah tanpa suami yang hanya bertemankan ibunya. Tapi aku tak turun, mama yang ambil.

Sayu hati tengok mama cuba kuat terima kenyataan anak yang baru dia tengok bahagia sekarang tak ada.

Lebih memilukan, pegawai yang berkhidmat sempat bertanyakan mengapa pengantin sendiri yang tidak mengambil kad tersebut namun ibunya hanya mendiamkan diri.

Ebby orang tu tanya mama. Mana pengantin kenapa mak yang ambil. Mama punya la tak nak diorang tanya. Tak kuat mama nak jawab.

“Ya Allah peritnya kenyataan. Aku harus berpura-pura kuat depan mama. Sakitnya ujianMu kali ini Tuhan. Kenyataan yang tak mampu aku gambar bagaimana. Sakitnya untuk pujuk hati terima.

Akuinya, bukan mudah bagi dirinya untuk menerima apa yang telah berlaku dan terpaksa kuat demi ibunya.

“Hye, i datang ni, hari ni i dengan mama pergi ambik kad kahwin kita sayang. Benda ni la yang u tunggu-tunggu untuk ambik start dari kita kahwin kan.

“Hye suamiku, Ini bukti cinta u pada I. U halalkan I sebelum U pergi. Tengok inai dekat kuku I pun masih tersisa. I isteri U sayang, I’m your wife!
Tunggu I kat syurga.


“Tunggu I kat sana oky suamiku, takpe sayang, walau dekat dunia kita tak lama. InsyaAllah Allah akan izin kita bersatu dekat sana nanti!
I reda isteri u kuat babe!
I cuma rindu

IKLAN
@babymoshiey_.Balik la , bukan ke ini yg u tnggu sejak kite kahwin haritu 😔♬ bunyi asal – Baby~

@babymoshiey_Ttap dia tmpat mngadu 🙂 hey hppy anniversary untk 3 bulan prkhwinn kita syg 🥲🥰♬ bunyi asal – Baby~

@babymoshiey_Balik la ,) i nk cerita betapa seksanya hari j tnpa u 😔🥲 bnyak bnde i nk mngadu …. ,(♬ bunyi asal – Baby~

Perkongsian video yang dimuatnaik itu meraih hampir 1.1 juta tontonan. Rata-rata berkongsi rasa sedih dan menitipkan doa serta kata-kata semangat supaya terus cekal.

Sumber:babymoshiey_

IKLAN

ARTIKEL MENARIK: “Menunggu Kepulangan Yang Tak Akan Pulang.” Baru 3 Hari Habis Pantang, Suami Pula Meninggal Dunia, Kisah Wanita Ni Bikin Sebak!

ARTIKEL POPULAR: “Ya Allah Adik Gagah Juga, Kakak Tumpang.” Gelagat Comel Aafiyah Ditegur Tokti Menyakat Adiknya Bikin Ramai Terhibur

BACA INI JUGA : “Cantiknya Baby Khadeeja, Secantik Namanya. Muka Chinese Look.” Intan Ladyana Dedah Wajah & Nama Anak


Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  dan join keluargagader club