Rumah Bersepah Bukan Masalah Tapi Itu Bahagia Cara Kita

Rumahku syurgaku. Begitulah ungkapan yang seringkan kita gunakan bagi mengambarkan sebuah keluarga bahagia juga persekitaran rumah selesa.

Namun, makna persekitaran rumah yang selesa ini mempunyai makna yang berbeza buat setiap keluarga.

Ada keluarga yang mempunyai anak kecil tidak kisah rumah bersepah dan itu adalah selesa baginya.

Sebagaimana perkongsian Puan Zulwa yang beranggapan rumah yang bersepah itu bukan masalah tetapi ia mencerminkan kebahagian sebuah keluarga terutama anak yang kecil.

Artikel Berkaitan: “Don’t tell them. Show them.” Faizal Tahir Kongsi Didik Anak Solat. Kecil-Kecil Dah Pandai, Sejuk Perut Ibu Mengandung Kan!

Artikel Berkaitan: “Ajar Anak Disiplin Kena Konsisten.” Cara Johan & Ozlynn Didik Anak, Wajib Baca Al-Quran Lepas Solat Subuh!

Dapatkan My Qalam Elite Digital Perjuzuk Set dengan diskaun RM5 apabila anda menggunakan kod KELGST5 di sini 

Rumah Bersepah Bukan Masalah Tapi Itu Bahagia Cara Kita

RUMAH KEMAS ADA PETANDA

IKLAN

Rumah yang 24 jam kemas tandanya.

1. Anaknya sakit.
2. Ibu kelihatan seperti singa.
3. Belum ada anak lagi.

RUMAH BERSEPAH INI PULA PETANDANYA

Jika anda pergi ke rumah seseorang yang mempunyai anak kecil:

Rumah bersepah.
Selimut berselerak.
Mainan berselerak.
Lantai rumah berpasir dan sebagainya.

Please, jangan tanya walaupun dalam hati.

“Mak dia buat apa tu”

IKLAN

Korang. Korang pernah tengok tak?
5 minit selepas mengemas, akan disepahkan semula.

Setengah jam selepas disapu, kaki yang keluar akan membawa pasir lagi.

Rak pinggan, tong sampah pun boleh jadi sasaran. Apa-apa yang boleh hampir semua akan disepahkan.

Mesti dilakukan oleh kanak-kanak kecil. Ada orang cakap tolong beritahu anak dia ajar dia jangan bersepah!

Sebenarnya kanak-kanak ini menggamit memori zaman kanak-kanak kita rumah yang sentiasa berselerak oleh anak.

Itu petanda ayah ibunya baik dan istimewa biar anak kreatif mengikut bakatnya, sebab masa tu kita akan rindu bila dah besar nanti.

IKLAN

Sumber: Puan zulwa

 

 

 

Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  atau join keluargagader club

 

Rumah Bersepah Bukan Masalah Tapi Itu Bahagia Cara Kita