Selain pakaian, bra atau coli serta seluar dalam antara koleksi yang banyak dikumpulkan oleh kaum wanita. Namun, lama-kelamaan ia mula tidak selesa dipakai sama ada sudah longgar, terkoyak atau tertanggal besi di dalam coli misalnya.

Jadi nak tak nak kenalah buang kan walaupun sayang. Memandangkan ia antara barangan peribadi yang tidak sesuai di buang merata-rata, jadi kena cari jalan paling selamat untuk melupuskannya.

Cik Nana menerusi blognya berkongsi beberapa tip yang sesuai untuk anda cuba bagi melupuskan barangan peribadi anda ini.

90% pembaca blog cerdik nie kaum hawa kan? So, boleh la berkongsi rahsia sikit ek Dalam sebulan, mesti akan ada pakaian dalam kita yang perlu dibuang kan? Tak kisah la baju dalam or panties. Yang terkoyak, yang tertanggal ribbon, yang terkeluar spring.. Heheh, contoh je tau.

Macam mana korang semua menamatkan ‘riwayat’ pakaian dalam korang ek?

– Bakar?
Ish, menambahkan kandungan karbon dioksida dalam udara. Tak bagus untuk bumi.

– Flush dalam toilet bowl?
Jangan! Tak pasal2 kantoi dengan Indah water pulak. Kalau tersumbat, korang yang susah.

– Jual dekat bundle?
Owh, nie betul2 out of the box punya thinking.. 🙂 Cuma, pakaian dalam tue mengandungi ‘sisa’ kita. Seteliti mana pun kita cuci, masih berbekas ‘sisa’ di situ. So, lupakan aje ek untuk recycle pakaian dalam kita. Dan hey, Na ada terbaca yang orang ramai hantar pakaian dalam terpakai sebagai bantuan untuk mangsa banjir/tsunami/gempa.. OMG, could u pls give money/other things instead? 🙁

Dari kecil Na diajar untuk melupuskan baju dalam/panties dengan teliti. Caranya simple. Cuma perlukan…

1) Gunting pakaian dalam anda sekecil-kecilnya. Hingga kalau ada orang yang menjumpainya, mereka tak mungkin dapat menyambung kembali pakaian dalam tersebut. 🙂 Keluarkan besi, span, gunting renda dan segalanya. Racik-racik…

IKLAN

2) Masukkan perca pakaian dalam ke beberapa plastik sampah yang berbeza. Ini untuk mengurangkan kemungkinan untuk orang menemui satu set lengkap pakaian dalam anda yang sudah diracik kecil..

3) Buang plastik sampah ke tempat yang disediakan. Dan berdoa agar pakaian dalam tue dilupuskan dengan baik. Jauhi dari anasir yang mahu berbuat jahat… Insya Allah, selamat.


Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web  https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya! Sebarang soalan boleh ajukan di nombor yang tertera di poster