Air cucian beras usah dibuang begitu sahaja. Banyak mafaatnya untuk ibu-ibu cuba. Ada yang berkongsi tip yang mengatakan ia baik untuk tujuan mencantikkan kulit wajah nampak flawless’ serta mengatasi masalah kulit.

Nak tahu bagaimana kegunaannya? Jom baca kat bawah ni.

RAHSIA CANTIK DENGAN AIR BASUHAN BERAS.

Sebelum kita masak nasi, mesti kita akan bilas dahulu nasi sampai bersih, ya dak?? Haa untuk pengetahuan semua, jangan dibuang terlebih dahulu air cucian beras tu tau! Macam kakput guna air basuhan beras yang ketiga, plus air basuhan yang nak letak kat muka tu kakput akan guna air tapis. So lebih confident gituw.

Banyak kegunaan yang korang boleh guna sebenarnya. Nak tahu apa kegunaannya??

Jom baca kat bawah ni :

1)Mencerah dan menghilangkan bintik hitam

Kalau anda nak tahu, air beras sangat berkesan untuk mencerahkan kulit. Selain itu, air beras ini boleh menghilangkan jeragat malah protein yang terkandung dalam air beras dapat meningkatkan produksi kolagen pada kulit kita.

2) Pembersih wajah semulajadi

Ambil air beras yang kali ketiga selepas membasuh beras dan basuh kulit wajah anda. Tepuk-tepuk wajah dan biar ia mengering. Jangan lap tau, biar je ia kering sendiri okay! Kemudian, anda boleh bilas dan lihat hasil kulit akan jadi lebih segar.

3) Boleh Hilangkan jerawatΒ 

Ambil air cucian beras yang kali ketiga mencuci beras dan basuh wajah anda. Kemudian, biarkan ia mengering. Muka anda akan jadi sedikit pedih dan lama-kelamaan jerawat akan kecut.

4) Atasi masalah kulit berminyak.

IKLAN

Cuci muka anda dengan pencuci biasa, kemudian bilas dengan air cucian beras. Lakukan setiap hari dan anda akan peroleh hasil yang diingini.

5) Cerahkan kulit

Kalau nak putih cepat, basuh muka 2 hingga 3 kali seminggu. Bukan sahaja lebih cerah, kulit anda akan jadi lembut dan halus.

6)Mengecilkan liang pori

Ambil kapas, kemudian korang celup dalam air cucian beras dan sapu pada wajah okay! Tekap pada wajah secara perlahan-lahan kerana ia akan mampu mengetatkan pori-pori dan ia akan kelihatan lebih kecil.

IKLAN

7) Masker rambut

Tuang air cucian beras pada kulit kepala dan biar aje selama 20 minit okay! Lepas 20 minit, bilas guna shampoo tau.

Best kan? Jommmm amalkan πŸ₯°

‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍