Sediakan hidangan sayur yang dimasak  secara celur memang cukup mudah.  Pun begitu, sering terjadi sayur yang dicelur akan kelihatan lebam dan tidak menarik warnanya bila telah terlalu lama.

Tapi sebenarnya ada petua atau tip yang boleh dilakukan untuk mengelakkan sayuran yang dicelur kekal segar warnanya.

Ikuti perkongsian ini


Kalau nak sihat, paling penting, kita kena jaga makan. Kurangkan makanan minyak minyak. Lebih kan yang celur celur ni ha

Sayur celur ni lak, kalau salah teknik, kaler dia bermuram durja berduka nestapa. Kalau dah lama sikit, nak makan pun takde selera.

Nak warna cantik, jangan korang letak minyak lak. Takde makna la nak makan makanan sihat kalau dah gitu.

Nak sayur celur warna cantik versi sihat ni senang jek. Ni kak Bib blajar dari mak sedara Nana yang asal dari Thailand.

IKLAN

Lepas jek celur, korang terus tos sayur tu. Pastu cecepat letak dalam air sejuk. Kalau letak air batu lagi bagus.

Nampak tak sayur dalam gambar tu? Tu takde edit edit ok! Natural. Dah berejam gitu. Anak Kak Bib sampai pikir umi dia letak kalering.

IKLAN

Kau pikir, umi takde keje ke nak?

Cer tengok sayur tu. Cantik kan!

sumber : Habibah Badar Bijrai Via MAHN