“Aku akan mencintaimu seorang dan hanya menjadi milikmu selamanya hingga hujung nyawa..” Kalimat sakti ini andai diucapkan oleh pasangan terdengar  sangat indah dan menawan hati.

Pada awal-awal perjalanan alam rumah tangga, semuanya berjalan seperti yang diimpikan. Hari-hari yang dilalui terasa begitu indah bersama pasangan.

Namun sudah menjadi lumrah hidup berumah tangga pasti ada pasang surutnya, sekali sekala dilanda hujan dan badai, namun semua itu harus didepani dengan tenang dan matang. Ini memandangkan itulah hakikatnya asam garam berumah tangga yang perlukan kesabaran dan kesetiaan kedua-dua pihak.

Menyentuh tentang setia kepada pasangan, seorang suami ini menyifatkan  orang yang setia mulia jiwanya, orang yang setia bersih hatinya dan orang yang setia itu indah akhlaknya.

Namun untuk setia pada masa ini dilihat begitu sukar. Mengapa dia berkata begitu, ayuh baca  detail perkongsiannya agar menjadi iktibar buat semua.

“Setia, Sifat Yang Semakin Hilang…”- Lelaki Ni Kongsi Kesetiaan Pasangan Semakin Diuji, Kena Ambil Tahu!

Nak setia itu susah sekarang…

Ujian, dugaan dan cubaan untuk menguji kesetiaan itu datang dari pelbagai arah…depan pasangan pun kesetiaan boleh musnah tanpa perlu keluar dari rumah.

Nowadays, curang lebih mudah.

IKLAN

Melalui HP, tanpa perlu ke mana-mana dah boleh curang. Bila dah curang, maka takdir dan ketentuan sering digunakan sebagai alasan.

Walhal yang memulakan itu adalah diri sendiri.

Sifat yang semakin hilang dalam perhubungan adalah kesetiaan. Orang yang setia ini adalah orang yang sayangkan hubungan. Orang yang setia ni adalah orang yang betul-betul nampak hala tuju hubungan. Orang yang setia ni adalah orang yang nak hubungan tu kekal selama yang mungkin.

Sebab itu dia setia.

“Setia, Sifat Yang Semakin Hilang…”- Lelaki Ni Kongsi Kesetiaan Pasangan Semakin Diuji, Kena Ambil Tahu!

Tapi, setia akan jadi susah andai kata kita setia pada orang yang salah. Setia akan jadi menyakitkan andai kata dia tak layak menerima kesetiaan kita. Jiwa dan raga akan terseksa selagimana kita memilih untuk terus setia.Kesetiaan itu sia-sia.

IKLAN

Orang yang setia ni, mulia jiwanya. Orang yang setia ni, bersih hatinya…orang yang setia ni, indah akhlaknya…orang yang setia takkan sesekali menghancurkan perasaan org yang dia sayang. Oleh sebab itulah, orang yang setia tak layak bersama orang yang curang.

Sumber : Firdaus Shakirin 

 

Baca juga : Sayang Nak Buang Botol, Terus Buat Projek Tanam Sayur Dalam Botol. Hasilnya Tanaman Subur & Mudah Nak Jaga!

 

IKLAN

Nak macam-macam info? Sila subscribe channel Telegram KELUARGA  dan join keluargagader club

“Setia, Sifat Yang Semakin Hilang…”- Lelaki Ni Kongsi Kesetiaan Pasangan Semakin Diuji, Kena Ambil Tahu!