Melakukan amalan penjagaan kesihatan yang mudah dan ringkas seperti minum air detox umpamanya menjadi pilihan ibu-ibu masa kini. Umumnya juga, turut lebih selesa menghasilkan sendiri dengan menggunakan bahan yang sedia ada di dapur. Memandangkan untuk menghasilkan air detox bukanlah sesuatu yang sukar dan kesannya cukup memuaskan hati.

Atas sebab ini juga, ramai antara kita suka berkongsi amalan atau resipi dalam menghasilkan air detox yang terbaik untuk dimanfaatkan bersama. Hal yang sama juga, menarik perhatian Puan Amiera berkongsi ilmu.

Jadi jom ketahui cara yang dilakukan olehnya untuk kekal sihat dan cergas dengan mengamalkan minuman detox yang dihasilkan sendiri dengan memilih produk green tea jenama BOH yang ada dipasaran.

Ini perkongsiannya

KITA hari-hari pun makan macam-macam. Jangan lupa untuk detox badan kita. Saya percaya bila kita detox badan akan lebih sihat dan bertenaga.

Ni cara mudah saya detox badan. Hampir seminggu dah amalkan rasa ringan badan, perut pun dah kempis sikit sebab saya beranak operate 2 kali, perut susah nak kempis sebelum ni. Angin-angin habis keluar. Bila sendawa dan kentut-kentut rasa lega sangat. Tak ada la nak berangin je tak tentu pasal.

BAHAN²

Green tea cap boh 1 uncang
1sb Halba
Halia (Ikut suka nak letak banyak mana, lagi banyak lagi bagus)
2 cawan air masak

CARA PENYEDIAAN

  1. Rebus semua bahan sampai mendidih.

2. Tunggu agak-agak dah suam kuku. Minum.

3. Nak tambah madu sikit pun ok.

4. Bagus amalkan masa perut kosong, sebelum makan.

Ekstra info : Detox ni laki perempuan boleh je amalkan. Selain boleh detox badan, bawa keluar angin jahat, juga boleh turunkan berat badan. Yang penting konsisten. Tengah nasihatkan diri sendiri sebenarnya ni. Doakan saya pun mampu konsisten ye.

NOTA TAMBAHAN
Untuk kaum hawa kalau nak tambah manjakani atau kunyit pun boleh. Tapi kunyit tu tak boleh minum hari-hari. 1-2 kali seminggu tu dah memadai. Suka wangi letak serai sebatang dua.

sumber : AmiEra Farhann Johan via MAHN

Tinggalkan Komen