Setiap antara kita tidak akan terlepas daripada menerima ujian. Ujian datang tidak mengira siapa kita,  sama ada kecil ataupun besar, tua mahupun muda, kaya dan juga miskin semuanya pasti akan diuji.

Mungkin bagi sesetengah orang melihat ujian yang menimpa orang lain itu tidaklah dianggap sebesar ujian yang diterima, pun begitu hanya orang yang melaluinya sahaja lebih mengetahui.

Seperti perkongsian daripada  seorang pengguna Facebook yang dikenali sebagai Geehan’s Nurjehan menjadi saksi seorang pakcik yang hanya mengisi minyak dengan harga RM0.60 sen sahaja.

Susulan daripada perkongsiannya itu ianya telah menjadi viral dan ramai yang ingin membantu.

Selalu Isi RM1.50 Sahaja

Terdahulu, Geehan’s Nurjehan ada berkongsi serba sedikit berkenaan warga emas tersebut yang mengisi minyak sebanyak RM1.50 sahaja. Mengambil maklum balas dan harapan daripada netizen, Geehan’s Nurjehan berkongsi status terkini di akaun facebooknya bagi mengelakkan sebarang syak dan fitnah.

Ujarnya,”Salam semua, untuk makluman pagi tadi saya sudah jumpa lokasi pakcik 60sen, bagi mengelakkan syak wasangka dan fitnah saya akan padam posting semalam dan tak sangka posting tu viral..yang sudah membantu in syaAllah saya akan sampaikan sumbangan tersebut”

“Untuk makluman pihak JKM sudah berhubung dengan kami mengenai isu semalam dan insyaAllah kami akan berkerjasama”

“Terima kasih banyak-banyak pada masyarakat yang prihatin sudi membantu…orang Malaysia memang owesome dan pemurah hati. Malaysia Prihatin!,” ujarnya di akaun facebook miliknya.

Sumber : Geehan’s Nurjehan 

IKLAN

ARTIKEL MENARIK: Kuih Jala Guna Susu Coklat, Tengok Pun Anak-anak Dah Tahu Sedap. Rugi Tak Cuba Buat!

LAGI ARTIKEL MENARIK :Duit Koyak Jangan Simpan Je, Rugi. Boleh Tukar Untuk Dapat Nilai Penuh Atau Separuh Di Bank Negara!

Nak tahu, KELUARGA ada hadiah wang tunai RM500 nak beri kepada anak-anak anda! Caranya mudah sahaja, anda perlu kongsikan perasaan rasa bangga menjadi anak Malaysia.

Untuk maklumat lanjut layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

IKLAN

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520

Bersempena Bulan Kemerdekaan, KELUARGA ada hadiah wang tunai RM300! Cara nak dapatkannya mudah sahaja, ayuh sertai Pertandingan Berbalas Pantun Anak Merdeka dengan mendaftar di https://toko.ideaktiv.com/product/pertandingan-berbalas-pantun/   atau Whatsapp di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club