Bagi pasangan yang baru menjadi ibubapa, mesti anda pelik bila tiba-tiba bayi anda menangis ketakutan.
 
Mesti ada pernah terdengar amaran dari ibu bapa agar tidak membawa bayi ke tempat yang tidak sepatutnya atau keluar pada waktu maghrib.
Ini keraba pada awal kelahiran sehingga berusia 4 tahun, hijab mereka masih terbuka dan boleh melihat makhlus halus.
 
Jika anda berhadapan dengan situasi ini, lakukan perkara ini untuk menenangkan mereka. Perkongsian ini adalah dari Puan Anis Nabilah.

Satu kita kena tau, bayi ini hijab mereka masih terbuka di mana dorang  boleh nampak makhluk halus.

Biasanya hijab akan tertutup dengan sendirinya apabila anak itu berusia 4 tahun. Kalau tetiba anak tu nampak mcm pelik, merenung satu tempat dlm rumah contohnya atau tetiba menjerit menangis tanpa sebab, jangan panik.

Tutup mata anak dan bawak jauh dari tempat tu.

Ambil Air,
Bacakan Al-Fatihah 11x
Ayatul Kursi 11x
Selawat Nabi 11x

Gunakan air tu untuk ambilkan wudhu kat anak.

IKLAN

Peluk anak kuat-kuat lepas tu. Syaitan dan Iblis memang suka mengacau bebudak kecik terutamanya bayi sebab mereka benci dengan kelahiran khalifah baru ke dunia.

Selepas tu boleh baca Surah Al-Baqarah. Kalau tak pandai baca, bukak la youtube ke.

Biar bacaan surah sampai habis.. Iblis dan Syaitan ataupun jin yg jahat tidak akan ada di dalam rumah yang dibacakan Surah Al-Baqarah.

IKLAN

Tapi sekali baca, ianya hanya mampu bertahan selama 3-4 hari je. Pastu kena ulang semula yer. Semoga anak-anak kita terlindung drpd gangguan Iblis dan syaitan.

Sumber : Facebook Anis Nabilah

Artikel Berkaitan

IKLAN

Mesti Baca :

Nak macam-macam info? Sila subscribe channel Telegram KELUARGA  dan join keluargagader club

Hijab Bayi Terbuka, Boleh Melihat Makhluk Halus. Ini Cara Untuk Menenangkan Mereka Yang Menangis Ketakutan