Jerawat bila ada walau sebiji di wajah sekali pun ada antara kita akan berasa tidak selesa dan mencari kaedah terbaik untuk segera dirawat agar tidak meninggalkan kesan parut pada wajah. Bimbang juga sekiranya dibiarkan begitu sahaja akan menjadi lebih serius dan sekali gus menyebabkan kulit wajah tidak berseri dan mendatangkan tekanan emosi serta hilang keyakinan diri untuk berdepan dengan orang ramai.

Terdapat banyak kaedah dan produk boleh dicuba untuk atasi masalah jerawat tersebut, dan salah satunya adalah dengan mengamalkan cara tradisional seperti yang dikongsikan oleh Maria Ismail ini.

Menurutnya untuk merawat kulit wjah bukan sahaja perlu guna produk penjagaan kulit yang ada di pasaran bahkan perlu juga dirawat dengan cara tradisional iaitu dengan menggunakan bahan-bahan mudah yang tersedia di dapur.

CARA HILANGKAN PARUT JERAWAT DAN JERAGAT GUNA DUA BENDA KERAMAT
Semua orang kenal dua benda ni iaitu BEDAK SEJUK dan ASAM JAWA kan. Tapi sebenarnya banyak khasiat tau untuk kecantikkan kulit. Korang asyik guna scincare ja tapi pernah tak terfikir nak rawat guna bedak sejuk dan asam jawa.

Haa, kita kena juga rawat cara traditional korang. Lagipun bahan dia mudah dah ada tersedia dah haa kat dapur. Save bujet gitu kan.

Kenapa Kak Mar guna asam jawa sebagai bahan utama.
Khasiat asam jawa merupakan sumber dari antioksidan, flavonoid, vitamin C dan vitamin A, fungsinya untuk mencegah efek buruk dari radikal bebas, manfaat asam jawa juga untuk mencerahkan kulit ,mengurangkan bintik-bintik hitam dan kesan parut bekas jerawat.

Kalau korang rajin buat in sya Allah parut jerawat dan juga jeragat pudar nanti.
Walaupun simple tapi kalau praktik in sya Allah kulit boleh cantik.

Cara Penyediaan:

  1. Sediakan bedak sejuk dan asam jawa.

 

2. Masukkan sedikit air dan jadikan pes seperti ini.

IKLAN

 

3. Sapu dekat wajah dan jadikan seperti mask. Amalkan 2 kali seminggu.

IKLAN

Barulah wajah akan berseri

Sumber : Maria Ismail

Jom sertai E-Keluargagader BELAJAR BUAT ROTI UNTUK KELUARGA secara online, daftar segera! Whatsapp di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club