Rezeki tidak pernah salah alamat. Seorang pemudah melahirkan rasa syukur setelah duriannya bernilai RM500 sebiji telah berjaya dijual. Lebih menarik pembelinya adalah seorang menteri!

Terbaru, beliau mendedahkan telah ditawarkan menjadi influencer untuk jenama makanan berasaskan durian. Meluahkan rasa syukur beliau memohon warganet mendoakannya.

Terdahulu, video klip video dikongsi di laman Tiktok milik @juneysbakery tular sehingga menarik perhatian ramai.

Hakikatnya beliau secara berseloroh menjual durian pada harga yang mahal itu adalah harga yang perlu dibayar lelaki itu bagi membaiki cermin keretanya yang dipecah setelah ditimpa raja buah yang gugur.

Menteri beli durian RM500 sebiji

Namun siapa sangka, videonya telah mendapat perhatian ramai sehingga dia dihubungi oleh Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri M. Saravanan petang semalam.

Walaupun durian itu sudah dimakannya, menteri tersebut telah meminta nombor akaun banknya  untuk memberikan sumbangan kewangan.

DURIAN RUNTUH..

Terkejut tiba-tiba dapat panggilan daripada nombor yang tidak dikenali, katanya hendak beli durian viral jatuh atas cermin kereta saya. Saya jawab yang saya dah makan dan tanyaTuan daripada mana?

Beliau jawab daripada kerajaan, terkejut jugak, bila disemak, Rupa-rupanya YB Datuk Sri M. Saravanan Murugan, Menteri Sumber Manusia. Beliau minta no akaun dan sumbang untuk menampung kos… Rezeki saya hari ini. 

 

Keadaan bahagian cermin belakang kereta yang pecah gara-gara durian gugur.

IKLAN

Warganet ucap tahniah dengan rezeki berganda.

Sumber : Wan Mahussin Wan Zain

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

IKLAN

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club