Mak ayah suruh pergi sekolah belajar, ehh sempat pula ‘cinta monyet’! Siapa yang macam ni dulu-dulu? Kalau kekal dari dulu sampai ke kahwin ada anak cucu ok lah, yang jenis cinta tak kesampaian putus di tengah jalan sadis juga kan?

Kalau fikir balik, kenapa laa boleh buat perangai macam tu dulu-dulu. Ye dak? Zaman dulu dah la telefon bimbit pun tak ada, gigih betul bercinta pakai surat balas membalas! Hehe

Yang mana baru terfikir ada simpan surat cinta dulu-dulu tapi tak dibuang lagi tu, baik pergi kemas sekarang sebelum kantoi macam abang sorang ni! Boleh pula surat cinta dan hadiah masa zaman cinta monyet dulu kantoi dengan isteri, siap dibaca lagi tau! Memang kena perli habis lah!

Teruk kena bahan. cinta monyet dulu kot. yang pasti mmg kena bakar la semua tu. 🤣🤣 #kantoi #kenabahanteruk #malu

@repeeace Teruk kena bahan. cinta monyet dulu kot. yang pasti mmg kena bakar la semua tu. 🤣🤣 #kantoi #kenabahanteruk #malu ♬ Oh No – Kreepa

Respon isterinya dalam video yang dikongsikan di aplikasi Tiktok itu mengundang tawa orang ramai yang menonton video tersebut.

Malah, ada yang meminta untuk mendengar isi kandungan surat tersebut dengan lebih jelas ayat-ayat cinta cintun lelaki tersebut turut mendapat respon dari ibunya yang mendengar dari dapur.

@repeeace Reply to @gagamasdam ♬ original sound – repeeace

“Assalamualaikum. Rinduku umpama ombak yang tak berhenti. Kasihmu bagai pantai yang setia menanti. Tidurku dibuai mimpi.”

Nasib baik tak kena ‘ong bak’ dengan isteri, kan bang?

IKLAN
@repeeace Reply to @sya_agustika ♬ Kantoi – Album Version – Zee Avi

“Petang tu juga kasi clean”

Bagaimanapun, petang itu semua surat cinta dan hadiah tersebut selamat dibakar. Malah sang suami sempat berdialog “ini semua kisah lama sayang, dalam hati saya hanya ada awak je. Saya bakar saya bakar!”.

IKLAN
@repeeace Reply to @fikrisaleh92 petang tu juga kasi clean. #kitabeliberas #takkanNakTidurLuar #PandaiCover ♬ original sound – repeeace

Habis sesi mengemas, isteri sempat merajuk. Merajuk tanda sayang kan?

Tapi dalam perkongsian lain, walaupun bergelak ketawa mengemas surat cinta suami dulu-dulu dan sebelum barang tersebut dibakar, sempat juga isterinya merajuk sambil dodoikan anak. Haaa berani lagi cari pasal dengan isteri kan!

@repeeace Reply to @melaticomel_eun ♬ original sound – repeeace

Bagaimanapun, itu semua asam garam berkeluarga. Kalau tiada yang menyakat, bosan juga la kan? Merajuk kan tanda sayang, nasib cik abang bakar barang-barang tu. Kalau tidak, tidur luar lah jawabnya! Hehe.

Sumber : Tiktok @repeeace