Dek kerana tidak mengikut peraturan sekolah,  seorang guru sekolah menggunting rambut  pelajar.

Perbuatan tersebut mendapat reaksi ramai. Ada yang mengecam tak kurang yang menyokong.

Bagi yang kurang bersetuju menganggap perbuatan tersebut tidak wajar dan telah melanggar hak peribadi.

Perkongsian guru  Mohd Fadli Salleh  mengenai  isu  ini meraih perhatian ramai.

Pasal rambut panjang pelajar, memang dah termaktub dalam buku undang-undang sekolah.

Dah masuk sekolah kerajaan, serba serbi percuma, bil api air pun tak perlu bayar, yuran bulanan tak ada, sumbangan pibg pun tak wajib, ikut je lah peraturan sekolah.

Apa benda anak kau rambut panjang, cikgu yang kena panggil tukang gunting ke sekolah? Kau ingat anak kau siapa? Anak raja?

Gambar sekadar hiasan

Dah tu kau tak reti nak bawa anak ke kedai gunting? Atau kau la panggil tukang gunting datang rumah potong rambut anak kau dah kau spesis manjakan anak sangat.

Analogi mudah. Kau pakai kereta tak patuh undang-undang. Tinted gelap yakmat, sportrim lagi, ubah suai melampau, roadtax pun mati.

Bila kena tahan roadblock JPJ, boleh tak kau suruh pegawai JPJ tu panggil tukang kedai accessories buang balik tinted, tukar balik sport rim, panggil pomen suruh ubah balik kereta tu jadi standard. Boleh ke tak?

Ikut je lah peraturan tu. Dah susah sangat ikut peraturan, kumpul duit banyak-banyak hantar anak sekolah swasta yang bayaran RM60k setahun tu. Sekolah swasta pun masih ada undang-undang okeh.

IKLAN

Or better homeschooling je anak tu jika nak manjakan sangat anak tu. Hah, itu kali semua undang-undang kau yang punya, kau yang reka.

Simple kan?

#MFS

IKLAN

– Tak boleh ikut peraturan, bersedialah untuk dihukum, bukan minta dilayan macam raja.

Sumber: Mohd Fadli Salleh 


ARTIKEL MENARIK: “Rumah Pertama Beli Umur 21 Tahun.” Fasha Sandha Sebak & Syukur Impian Bina Surau Dalam Rumah Tercapai

ARTIKEL POPULAR: “Meh Sini Mak Simpan.” Alhamdulillah Rezeki, Neelofa Dedah Bilal Collect RM14K Duit Raya

BACA INI JUGA : “Humble Makan Dengan Anak Sambil Duduk Atas Lantai Je.” Elly Mazlein Dipuji Pandai Bawa Diri Ketika Beraya Kampung Suami


Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  dan join keluargagader club