Menerusi perkongsian Ahmad fedtri Yahya baru-baru ini, pengacara dan penulis lirik lagu terkenal ini mengutarakan isu berkaitan pengalaman rumah terbuka menimbulkan pelbagai reaksi.

Gambar sekadar hiasan

Berikutan pertanyaan tersebut,  seorang anak berkongsi pengalaman ibunya yang terpaksa melayan lebih 40 orang saudara terdekat yang berkunjung ke rumah secara mengejut.

“Assalamualaikum abg fedtri. Saya minta jangan share profile saya. Saya nak kongsi cerita. Beberapa hari lepas, keluarga terdekat datang secara mengejut ramai sampai hampir 40-50 mcm tu. Ye saya faham nak beraya boleh tapi bila tuan rumah tak ready kan air cawan dia jadi celaru bila berdua je(mak ayah) kat rumah.

Gambar sekadar hiasan

Takde bagitahu nak dtg, mmgla dekat je taksampai 10min rumah diaorg tapi diorg tu dtg beraya nak jenguk mak ayah saya yg dah tua. Boleh pulak si polan ni dia jerit sini sini takdpt air lagi, cawan takcukup.

Bayangkanlah dgn jumlah yg dtg tu mak saya bawak gelas kaca ulang alik. Kebetulan masa tu saya keluar beli barang dapur. Cawan mmg dah sedia tapi takde la aspect utk +-50org mcm tu. Kesian mak saya ulang alik kedapur amik cawan.

Gambar sekadar hiasan

Pada saya la kan, yg si polan tu patutnya fahamla dtg rumah org tua takpayah la nak jerit takdpt air takcukup cawan. Share share jela. Saya balik je, mak saya mengadu penat& rasa nak nangis. Ye mmg takdinafikan mak saya ada conflict dgn keluarga tu takpasti samada saje utk sakitkan hati biar mak saya penat layan diorg ulang alik ke dapur amik air,cawan.

IKLAN

Minta sangat semua kalau datang beraya berpada pada la, jangan sampai menyusahkan tetamu lagi lagi orang tua😭”


ARTIKEL MENARIK: “Rumah Pertama Beli Umur 21 Tahun.” Fasha Sandha Sebak & Syukur Impian Bina Surau Dalam Rumah Tercapai

ARTIKEL POPULAR: “Meh Sini Mak Simpan.” Alhamdulillah Rezeki, Neelofa Dedah Bilal Collect RM14K Duit Raya

IKLAN

BACA INI JUGA : “Humble Makan Dengan Anak Sambil Duduk Atas Lantai Je.” Elly Mazlein Dipuji Pandai Bawa Diri Ketika Beraya Kampung Suami


Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  dan join keluargagader club