Sebak. Itulah perkataan yang mampu diungkapkan tatkala melihat dan membaca kisah lelaki ini. Betapa Wavbak Covid-19 ini telah membawa kesan yang cukup besar bukan hanya pada mereka bahkan seluruh dunia.

Lelaki ini pyang bekerja sebagai doktor hanya mampu memandang dari kejauhan anak-anaknya dek kerana bimbang keluarga terdedah dengan risiko memandangkan dia mengendalikan kes Covid-19.

Kisah ini dimuat naik oleh saudara Ahmad Effendy Zailanudin menerusi laman facebooknya. Semoga kisah ini menjadi teladan buat kita untuk terus mendengar arahan dan mengikut Perintah Kawalan Pergerakan oleh pihak yang berkuasa. Sebaiknya #stayathome dan keluar hanya untuk membeli barangan keperluan sahaja. Elakkan diri dari terdedah kepada bahaya wabak Covid-19 ini.

IKLAN

Gambar ini.
Beliau cousin aku. He’s a doctor.
Dia jugak punya keluarga.
Punya anak2 yang rindukan dia.

Khidmatnya diperlukan negara
Khidmatnya diperlukan semasa Negara dalam keadaan masih dibelenggu wabak Covid19.
Begini cara dia berjumpa anak2.
Dari jarak jauh.
Aku pun seorang ayah. Aku terkesan bila tengok gambar ni.
Apa perasaan dia..
Perasaan anak2 dia.

Rindu nak peluk anak-anak

Dah tentu dia pun rindu nak peluk anak2. Tapi apa yang boleh dibuat, terpaksa menatap anak2 dari jauh.
Buat rakan2 FB, tolong lah.
Ikut apa arahan yang dikeluarkan. Fikirkanlah perasaan orang lain. Kita Bersyukur sebab boleh duduk dengan keluarga di rumah. Main dengan anak2.

Dedahkan diri kepada risiko
Tapi mereka terpaksa berkorban. Dedahkan diri mereka kepada risiko. Hanya untuk pastikan semua yang suspected atau positive menerima rawatan yang sepatutnya.
Kerana itu aku lantang bersuara bila ada pihak yang keras kepala. Tidak mengikut arahan. Sebab perbuatan bodoh mereka ini, boleh menyusahkan orang lain.
Fikirkanlah.
Semoga Allah melindungi kesemua front liner yang bertugas.