Kulit kita memiliki pigmen yang berbeza-beza antara satu bahagian dengan bahagian yang lain hingga ada di bahagian tertentu terlihat berwarna gelap dan ditambah pula dengan ketidakseimbangan hormon boleh menjadi salah satu sebab kulit di bawah lengan atau leher umpamanya menjadi hitam.

Pun begitu, bila kawasan bawah lengan terlihat gelap seakan berdaki, tentu sahaja mengundang rasa tidak selesa kepada seseorang. Jadi bagaimana perlu dibuat untuk atasi masalah tersebut?

Berkongsi petua tentang cara menghilangkan daki di tubuh dan memastikan badan berbau wangi, Aya Zuki berkongsi petua yang diamalkan untuk lebih ramai amalkan. Ini kerana menurutnya, petua ini telah lama diamalkan dan ianya berkesan.

HILANGKAN DAKI DENGAN LIMAU NIPIS. BADAN PON WANGI !

Aya memang dari dulu tak pakai deodorant tau. Jarang sgt2 laa kalau pakai pon time ada aktiviti yg berpeluh sgt je. Tapi jarangg laa. Lagi pon deodorant tak bagus kan pakai. Ada effect dia.

Dari dulu Pakai limau nipis je untuk wangi kan tiakk dan badan, tiak pon putih. Memang berkesan .

IKLAN

 

Bahan-bahan:
1) natrium bikarbinat/ sodium bikarbonat
2) limau nipis

Cara-caranya :

IKLAN

Perahkan sebiji limau dekat sodium bikarbonat ni.

Dah perah celup-celupa limau tu bagi sodium melekat dengan limau

IKLAN

Bila dah jadi macam ni boleh la tenyeh dekat ketiak tu atau tempat yang berdaki. Nanti daki tu akan hilang lama-lama, gosok-gosok ketiak, leher, kawasan yang berdaki.

Biar 20 minit dan basuh. Mandi terus laa haha. Taraa badan dah bersih dan wangi

Sumber : Aya Zuki 

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club